Salgs – og leveringsbetingelser
Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på Danlube.dk
1. HJEMMESIDENS EJER
Webshoppen ejes af:
Danlube A/S
CVR.nr.: 28845588
Tune Parkvej 5
+45 70 25 12 80
info@danlube.dk
2. AFTALEINDGÅELSE Når du afgiver din ordre via vores hjemmeside, vil vores system automatisk sende dig en ordrebekræftelse til din e-mail. Når du har modtaget en ordrebekræftelse, er der indgået en bindende aftale. Når vi afsender varen fra vores lager, vil du modtage en mail fra os med tracking nummer på forsendelsen.
3. BETALING Danlube A/S modtager følgende betalingsmidler: • [MasterCard] • [Visa] • [Dankort] • [MobilePay] Beløbet for varerne trækkes først på din konto, når varerne afsendes. I forbindelse med dellevering trækkes kun det beløb svarende til den faktiske levering. Alle priser på webshoppen er i DDK inc. 25% moms.
4. LEVERING
Vi tilbyder kun levering til adresser i Danmark på vare der bestilles via. Webshoppen.
Vores leveringstid er 1-3 hverdage efter din bestilling er modtaget. Der kan dog forekomme længere leveringstider for særlige varegrupper. Ordrer indeholdende bestillingsvarer vil som udgangspunkt have en længere leveringstid.
Vi tilbyder følgende leveringsformer: Levering med GLS til pakkeshop og privatadresse og erhvervsadresser. Det er muligt at afhente på vores lager efter aftale.
Bemærk: Privatlevering kræver der er nogen på adressen ved levering – hvis ingen hjemme opkræves der for genudkørsel på en separat faktura.
Vi tilbyder også GLS DepositService (forsendelsen må stille ved dør eller lignende (uden kvittering).
Bemærk!! Ved DepositService - Her erstatter vi ikke forsendelser der er leveret på adressen, dette er modtageres eget ansvar. Er forsendelsen derimod bortkommet under transporten (ikke leveret) vil en ny leverance blive sendt.
Levering til Bornholm og visse småøer er ikke omfattet af GLS om dag-til-dag levering, idet forsendelser til disse område i nogle tilfælde kan vare 2 dage. DANLUBE A/S tager altid udgangspunkt i dag-til-dag levering. Som afsender kan du evt. vælge leveringsdatoen én dag tidligere for at kompensere for dette.
GLS - Uafhentet forsendelser der kommer retur fra pakkeshop uden forudgående aftale, vil blive pålagt et retunerings gebyr til dækning af returfragt og håndtering.
DSV (Fragtmand) - Ved forgæves leveringer med DSV vil kunden blive pålagt et genudkørsel gebyr. Går forsendelsen retur til vores lager pålægges retunerings gebyr.
Der leveres ikke til Færøerne, Grønland og udlandet fra webshop. kontakt os i stedet på mail info@danlube.dk
GLS Pakkeshop: op til 20 Kg. (Privat kunder)
Gls Privatlevering: op til 30kg (Privat kunder)
GLS Erhverv: op til 30 Kg (Kun for erhvervs kunder)
DSV (Fragtmænd): 30 Kg - 100 Kg. Sendes på 1/4 palle.
101-300 kg sendes på 1/2 palle.
5. FORTRYDELSESRET
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Hvis du har købt flere varer, kan du vælge kun at fortryde en del af leveringen. Fortrydelsesfristen udløber [14] dage efter den dag, du;
• Har modtaget din vare eller den person, du har valgt, har modtaget den.
• Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. Hvis du har bestilt flere varer hos os, og varerne ikke leveres samtidig, løber din fortrydelsesfrist først fra modtagelsen af den sidste vare i ordren.
Hvis fortrydelsesfristen udløber på en helligdag, lørdag, juleaftensdag eller nytårsdag, forlænges fristen til den efterfølgende hverdag.
Hvad gør jeg, hvis jeg vil fortryde?
Hvis du ønsker at fortryde dit køb, skal du inden fortrydelsesfristen udløber give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Du kan give os meddelelse ved at sende en mail til info@danlube.dk
I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret, samt om du ønsker at returnere hele eller dele af dit køb.
Returnering af varen og betaling af returomkostninger
Når du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb, skal du sende eller aflevere varen til:
Danlube A/S
Tune Parkvej 5
4030 Tune
Returneringen af varen skal ske uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at returnere varen.
Du skal selv betale omkostningerne i forbindelse med din returnering.
Danlube A/S kan sende en returlabel pr. mail som du selv printer ud og afleverer i nærmeste pakkeshop, vi vil trække returfragt omkostninger fra dit tilgodehavende.
Tilbagebetaling af købssummen ved fortrydelse
Hvis du fortryder hele dit køb, refunderer vi den fulde købesum til dig inklusiv eventuelle leveringsomkostninger. Det gælder dog ikke i følgende tilfælde:
• Hvis du kun ønsker at returnere dele af din ordre, tilbagebetaler vi ikke eventuelle leveringsomkostninger.
• Hvis du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder, får du dog ikke merudgiften refunderet.
Vi refunderer købssummen uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde købet. Tilbagebetalingen vil foregå med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har accepteret en anden tilbagebetalingsform. Tilbagebetaling sker altid gebyrfrit for dig.
Vi har dog ret til at tilbageholde købssummen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varen er sendt eller leveret tilbage til os.
Emballage og varens stand ved tilbagelevering
Limprodukter mm. Må ikke have været åbent. Er forseglingen på limprodukter brudt er der tale om en værdiforringelse, som kan medføre, at vi fradrager et beløb i købssummen svarende til værdiforringelsen, inden købssummen tilbagebetales.
For så vidt angår selve varen, hæfter du kun for en eventuel forringelse af produktets værdi, hvis du har benyttet produktet på en måde, der går udover, hvad der er nødvendigt for at kontrollere varens stand.
Det er dit eget ansvar at sikre, at varen er forsvarligt indpakket, når du sender den retur. Du bærer nemlig selv risikoen for varen, indtil vi har modtaget den.
6. REKLAMATION
Som kunde har du ifølge købeloven en 2 års reklamationsret, hvis varen har en mangel. Det betyder, at du som udgangspunkt har ret til at få varen repareret eller ombyttet. Hvis ikke reparationen kan ske inden for rimelig tid, kan du efter omstændighederne i stedet få et afslag i prisen eller få købesummen tilbage.
Hvordan reklamerer jeg?
Hvis du ønsker at reklamere over en mangel, skal du inden for rimelig tid sende en mail til os på info@danlube.dk. Vi anbefaler dig at reklamere til os hurtigst muligt efter du har opdaget manglen.
Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Send os gerne et billede af produktet sammen med beskrivelsen af fejlen.
Bliver din reklamation godkendt, så sender vi dig en returlabel, så du kan returnere produktet uden omkostninger for dig.
Ved returneringen af varen, skal du sørge for, at varen er forsvarligt emballeret og sikre dig, at du modtager en kvittering, så vi kan refundere dine rimelige fragtomkostninger.
7. KLAGEMULIGHEDER
Ønsker du at klage over et køb fra vores webshop, skal du i første omgang sende en mail til os på info@danlube.dk
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning sammen, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus her: https://kpo.naevneneshus.dk/Public/Home/ChooseLoginProvider?returnUrl=https://kpo.naevneneshus.dk/ External
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage.
Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage, skal du angive vores e-mailadresse info@danlube.dk
Salgs – og leveringsbetingelser er revideret d. 30.10.2024